Wednesday, July 28, 2010

Sekadar Menghiburkan hati.... Teka-Teki

Kuih ape yang bungkusnya di dalam, isinya diluar?
Kuih salah bikin

Binatang ape yang power Karate?
Kuda belang, cube kira berapa black belt dia ade

Siapa yang menemukan dompet kulit?
Yang menemukan dompet kulit tersebut sila pulangkan kepada saye

Pintu ape yang walaupun dgn 10 org pun tak leh nak tolak?
Pintu yang ade tulis 'TARIK'

Saya ade 3 kepala, 4 tangan dan 5 kaki... siapakah saya?
Pembohong...

Apa dia 'Jauh dimata, dekat dihati'?
Usus

Binatang ape yang seluruh anggota tubuhnya kat kepala
Kutu rambut

Nenek sape jalannye meloncat-loncat?
Neneknyer si katak

Kenape lelaki jarang kene penyakit anjing gile?
Sbb lelaki ni kan 'buaya'

Ape beza sekretari baik dgn sekretari kurang baik?
Sekretari baik............ 'Selamat Pagi Tuan'
Sekretari kurang baik......'Dah pagi ni tuan'

Tukang ape yang kalau dipanggil, dia menjenguk ke atas
Tukang gali kubur

Nak mencari sikit punye susah, dah dpt buang.. ape bendanyer
Tahi hidung


Ape persamaan kain jemuran dgn telefon
Dua-dua klau dah 'krinngg' boleh diangkat

Gajah terbang dgn ape
?
dgn susah payah....

"Maa ashobaka min hasanatin faminallah...wamaa ashobaka min sayyiatin famin
nafsi"
(segala yg baik tu dari Allah dan yg buruk tu dari diriku)

1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen yang diberikan. Smga Allah merahmati dan menbahagiakan anda...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails